Klachten over seksspeeltjes

Consuwijzer trok onlangs de aandacht vanwege hun vraag voor klachten over seksspeeltjes, diensten op het gebied van seks en andere “privé” zaken. Ze waren van mening dat dit soort problemen te weinig worden gemeld uit schaamte, en mogelijkheden om dit soort klachten te melden. In totaal hebben ze 100 klachten binnengekregen waarvan 38 anoniem. Dat is niet heel erg veel, misschien zijn er toch niet zoveel klachten, of mensen zijn nog steeds niet bereid dit te delen met Consuwijzer.

Wat is er zoal mis?

Er waren klachten over de garantie op seksspeeltjes zoals vibrators en dildo’s. Op datingsites zijn er teveel nep profielen en het opzeggen van automatische incasso is niet altijd even eenvoudig.

Groot succes…volgens Consuwijzer

Consuwijzer maakt onderdeel uit van de Autoriteit Cosument & Markt (ACM) en ze gaan nadenken of ze de klachten verder gaan onderzoeken. Ze spreken zelf van een “succes”, maar is dat het geval met 100 meldingen? Tijdens de oproep voor de klachten in augustus onder de noemer “Durf te Melden” kwamen ze met een top tien, nu slechts een top drie. Ook was de vraagstelling meer algemeen, klachten die je openbaar niet graag wilt melden, bijvoorbeeld ook privé informatie afgeven als je een vakantie hebt gewonnen.

Klachtenafhandeling

Er worden veel seksspeeltjes verkocht via internet, vibrators, sekspoppen en veel meer. Ook zijn er veel diensten op het gebied van (seks) dating. Is het mogelijk dat er helemaal niet zoveel klachten zijn? Worden problemen door de leverancier gewoon netjes opgelost? Veel webwinkels hebben de mogelijkheid om recensies te plaatsen, is dit niet een veel effectievere methode om malafide bedrijven te ontwijken? En hoeveel klachten heeft Consuwijzer ontvangen over Consuwijzer?


Plaats een reactie

Jouw e-mail adres is niet zichtbaar op de website